|


|


|

Özel Halk Otobüsleri Esnafı İBB Önünde Haklarını Aradı

Özel Halk Otobüsleri Esnafı İBB Önünde Haklarını Aradı

İstanbul’da faaliyet gösteren Özel Halk otobüsleri Esnaf Odası, Şirket ve Kooperatif Başkanlarından oluşan sektör temsilcileri ve esnafı, İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nin (İBB)hak edişlerini ödememesi nedeniyle, Saraçhane’de bulunan İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) Hizmet Binası karşısında bulunan Saraçhane Parkı'nda İBB yönetimi ile ilgili yaşadıkları mağduriyetlere dair basın açıklaması yaptı.

İstanbul Özel Halk otobüsleri Esnaf Odası, Şirket ve Kooperatif Başkanlarından oluşan sektör temsilcilerinin katılımıyla, sektör adına açıklama yapan İstanbul Özel Halk Otobüsü Esnaf Odası Başkanı Göksel Ovacık, Özel Halk Otobüslerinin yılda 365 gün, 16 saat süreyle çalışmak kaydıyla her gün 18 bin sefer yaptığına dikkat çekerek, İBB'den hak edişlerini alamadıkları için hizmetin durabileceğini kaydetti.

İstanbul Özel Halk Otobüsleri Kuruluşları ve bunlara bağlı 3041 adet Özel Halk Otobüsü ile İstanbul Büyükşehir Belediyesi adına kamu hizmeti verdiklerine dikkat çeken İstanbul Özel Halk Otobüsü Esnaf Odası Başkanı Göksel Ovacık, basın açıklamasında, Özel Halk Otobüsü Şoförleri esnaflarının hak edişlerinin 3 aydır ödenmediğini, toplam borcun 1,5 milyar TL’yi bulduğunu ve esnafın borçlarını ödeyemediklerinden 3. şahıslara borçlarının biriktiğini ifade etti.

Taleplerle ilgili İBB ile de görüştüklerini kaydeden Başkan Göksel Ovacık basın bildirisinde “Araç yenileme, yakıt, yedek parça, bakım-onarım ve temizlik, personel giderlerinin ödenmesi işletmecinin sorumluluğundadır.  İBB tarafından aylık hak edişler vaktinde ve tam olarak ödenmediği için tedarikçilere ve paydaşlarımıza olan borçlarımız birikmekte olup, vaktinde ödenmeyen borç işletmecilere artı maliyet yazmaktadır. Bu şartlar da işi artık daha fazla sürdürebilme olanağı kalmadığı için, bir an dahi aksatılmaması gereken ve İBB'nin sorumluluğundaki kamu hizmeti doğal olarak duracaktır" ifadelerine yer verdi. 

"YAKLAŞIK 1,5 MİLYAR TL CİVARINDA ALACAĞIMIZ BULUNMAKTADIR"

Ovacık basın açıklamasında şu ifadeleri kullandı:

"Aşağıda belirtilen ÖHO Kuruluşları ve bunlara bağlı 3041 Özel Halk Otobüsü olarak, Büyükşehir Belediyesi adına ve yine Büyükşehir Belediyesince verilen ruhsat ile kentimize toplu taşıma hizmeti vermekteyiz. Bir asrı aşan bir zamandan beri, İstanbul kent içi toplu taşıma sektöründe yer alan Özel Halk Otobüsleri, yılda 365 gün ve günde 16 saat çalışmak kaydıyla, günde 18 bin sefer yapmakta, 650 bin km kat etmekte ve 1 milyon 800 bin yolcu taşımaktadır. Özel Halk Otobüsleri, şimdiye kadar halkımıza, kentimize, devletimize ve İstanbul Büyükşehir Belediye'mize karşı belirlenmiş bütün sorumluluklarını eksiksiz, hatta fazlasıyla yerine getirmiş ve bir an dahi bir kamu hizmeti olan kent içi toplu taşıma faaliyetini aksatmamışlardır. Özel Halk Otobüsleri, hizmet kalitesinin yükseltilmesi, sürdürülebilir bir işletmecilik ve gelir sağlanabilmesi amacıyla, 1 Aralık 2020 tarihinden itibaren İETT ile ortak mutabakatla hazırlanan 'Özel Taşımacı İşletme Sistemi'ne (ÖTİS) geçmişlerdir. ÖTİS'e göre Özel Halk Otobüslerinin, İETT tarafından hazırlanan planlamaya göre yolcu taşıma hizmetini ifa etmesi, İBB'nin ise 'Sabit Maliyet+ Değişken Maliyet+ Kar' esasıyla ve bireysel işletme performansına göre işletmecilere aylık hak ediş ödemesi gerekmektedir. Özel İşletmeciler, ÖTİS'e geçtikten sonra, daha önceden de olduğu gibi yolcu taşıma sorumluluğunu eksiksiz yerine getirirlerken, idare sorumluluğundaki aylık hak edişlerinin ödenmemesi ciddi sorun yaşatmıştır. Ağustos ayının ortasına gelmiş olmamıza rağmen Mayıs- Haziran- Temmuz 2023 aylarının hak edişlerinden birikmiş alacağımız, araç başına 500 bini aşmıştır. Toplamda ise yaklaşık 1,5 milyar TL alacağımız bulunmaktadır."

"KAMU HİZMETİ DOĞAL OLARAK DURACAKTIR"

Başkan Göksel Ovacık "Araç yenileme, yakıt, yedek parça, bakım-onarım ve temizlik, personel giderlerinin ödenmesi işletmecinin sorumluluğundadır. İBB tarafından aylık hak edişler vaktinde ve tam olarak ödenmediği için tedarikçilere ve paydaşlarımıza olan borçlarımız birikmekte olup, vaktinde ödenmeyen borç işletmecilere artı maliyet yazmaktadır. Bu durum ayrıca şoför personel bulmamızı zorlaştırdığı gibi araçların bakım ve onarımlarını vaktinde yaptıramamamıza, dolayısı ile sefer kayıplarının çoğalmasına neden olmuştur. 2022 yılı ve öncesinde tedarikçilere olan borçlarımızı kredi kullanarak ödeyebiliyor iken, maalesef bu dönemde kredi kullanarak borç edinme şansımız da kalmamıştır. Bu şartlarda işi artık daha fazla sürdürebilme olanağı kalmadığı için bir an dahi aksatılmaması gereken ve İBB'nin sorumluluğundaki kamu hizmeti doğal olarak duracaktır. Sebebi ve sorumlusu biz olmadığımız bu durum nedeniyle bizi anlayacaklarından emin olduğumuz İstanbul halkından şimdiden özür diliyoruz. 3 yıldır sabır ve anlayış gösterdiğimiz ve artık tıkandığımız bu durum sebebiyle üzüntülü olduğumuzu belirtir, kamuoyuna arz ederiz." ifadelerini kullandı.

"DÜN MASAYI TERK ETTİK"

Başkan Göksel Ovacık açıklama sonrasındabasın mensuplarının sorularını da yanıtladı ve "Bizim talebimiz şudur. Her ay hak edişlerimizin eksiksiz ödenmesi şu anda ortalama olarak araç başı 250 bin lira gibi hak edişlerimiz oluyor. Bunların eksiksiz ödenmesi, içeride kalan paramızın da gelecek aylar içerisinde düzenli olarak ödenip sıfırlanması gibi bir talebimiz var. Bu talebimizi şimdi Ekrem Başkan'a iletmek üzere belediyeye gittik. Ekrem Başkan Ankara'ya gitmiş. Grup Başkan Vekili Sayın Tarık Balyalı'yla konuştuk. Taleplerinizi ilettik. Eğer dediğimiz gibi bizim taleplerimiz, burada yapılmazsa veya hayata geçmezse biz tekrar Başkanlar olarak toplanacağız. Ne gerekiyorsa, bunu yapacağız ama bizim derdimiz şu değil, biz İstanbul halkını mağdur etmek istemiyoruz. İstanbul halkının taşımasına, evinden işine, işinden evine gitmesini engellemek istemiyoruz. Ama onların da bizi anlayacaklarına eminiz. Onun için de bu saatten sonra şirket başkanlarıyla, oradaki gelecek taleplerle ilgili şirket başkanlarıyla, kooperatif başkanları, kurum başkanlarıyla oturacağız, konuşacağız. İleri noktada da ne yapacağımızı sizlere aktaracağız. Elimizden geleni yapıyoruz. Bazı arkadaşlar şunu söylemeye çalışıyor; işte gidiyorsunuz da yok yumruğu masaya vurmuyorsunuz. Zaten dün masayı terk ettik kalktık. Bu da önemli değil ama önemli olan bizim bu işi sürdürebilmemiz. Bu işi sürdürebilmek için de diyalog kesmeden kendi dertlerimizi de kendi sorunlarımızı da masaya yatırarak bunu çözmeye çalışıyoruz" dedi.

Yapılan Basın açıklamasında şu ifadeler yer aldı:

“İSTANBUL KAMUOYUNA
Aşağıda belirtilen ÖHO Kuruluşları ve bunlara bağlı 3041 adet Özel Halk Otobüsü olarak, Büyükşehir Belediyesi adına ve yine Büyükşehir Belediyesince verilen Ruhsat ile kentimize toplu taşıma hizmeti vermekteyiz.
1 asrı aşan bir zamandan beri, İstanbul kent içi toplu taşıma sektöründe yer alan Özel Halk Otobüsleri, yılda 365 gün ve günde 16 saat süreyle çalışmak kaydıyla, günde 18 bin sefer yapmakta, 650 bin KM kat etmekte ve 1.500.000 yolcu taşımaktadır.
Özel Halk Otobüsleri, şimdiye kadar Halkımıza, Kentimize, Devletimize ve İstanbul Büyükşehir Belediyemize karşı belirlenmiş bütün sorumluluklarını eksiksiz, hatta fazlasıyla yerine getirmiş ve bir an dahi bir kamu hizmeti olan kent içi toplu taşıma faaliyetini aksatmamışlardır.
Özel Halk Otobüsleri, hizmet kalitesinin yükseltilmesi, sürdürülebilir bir işletmecilik ve gelir sağlanabilmesi amacıyla, 01.12.2020 tarihinden itibaren İETT ile ortak mutabakatla hazırlanan “Özel Taşımacı İşletme Sistemine” (ÖTİS) geçmişlerdir. ÖTİS’e göre Özel Halk Otobüsleri, İETT tarafından hazırlanan planlamaya göre yolcu taşıma hizmetini ifa etmesi, İBB ise “Sabit Maliyet+Değişken Maliyet+Kar” esasıyla ve bireysel işletme performansına göre işletmecilere aylık hak ediş ödemesi gerekmektedir.
Özel İşletmeciler, ÖTİS’e geçtikten sonra, daha önceden de olduğu gibi yolcu taşıma sorumluluğunu eksiksiz yerine getirirlerken, idare sorumluluğundaki aylık hak edişlerinin ödenmesinde sorun yaşamışlardır.
Ağustos ayının ortasına gelmiş olmamıza rağmen Mayıs – Haziran - Temmuz 2023 aylarının hak edişlerinden birikmiş alacağımız, araç başına 500 bini aşmış, toplamda ise yaklaşık 1,5 Milyar TL civarında alacağımız bulunmaktadır.  (1.550.000.000,00 TL)
Araç yenileme, yakıt, yedek parça, bakım-onarım ve temizlik, personel giderlerinin ödenmesi işletmecinin sorumluluğundadır. İBB tarafından aylık hak edişler vaktinde ve tam olarak ödenmediği için tedarikçilere ve paydaşlarımıza olan borçlarımız birikmekte olup, vaktinde ödenmeyen borç işletmecilere artı maliyet getirmektedir.
Bu durum ayrıca şoför personel bulmamızı zorlaştırdığı gibi araçların bakım ve onarımlarını vaktinde yaptıramamamıza, dolayısı ile sefer kayıplarının çoğalmasına ve vatandaşın hizmetinin aksamasına neden olmaktadır. 2022 yılı ve öncesinde tedarikçilere olan borçlarımızı kredi kullanarak ödeyebiliyor iken, ülkece yaşadığımız ekonomik kriz nedeniyle mevcut durumda Bankalar kredi vermediği ve ek hesap kullanımını da kapattıkları için maliyeti yüksek olsa da kredi kullanarak borç edinme şansımızda kalmamıştır.
Bu şartlar da işi artık daha fazla sürdürebilme olanağı kalmadığı için bir an dahi aksatılmaması gereken ve İBB’nin sorumluluğundaki kamu hizmeti doğal olarak duracaktır. Sebebi ve sorumlusu olmadığımız bu durum nedeniyle bizi anlayacaklarından emin olduğumuz İstanbul halkından şimdiden özür diliyoruz.
3 yıldır sabır ve anlayış gösterdiğimiz ve artık tıkandığımız bu durum sebebiyle üzüntülü olduğumuzu belirtir, kamuoyuna saygıyla arz ederiz.”
Copyrigt © 2017 ttisveren.org.tr ®